1. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
1.1. ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARI
Bilişim teknolojileri son yıllarda baş döndürücü bir hızla gelişerek tüm dünyada yaygın hâle gelmiştir. Bu gelişim hayatı bir yandan kolaylaştırmış, diğer yandan da veri güvenliği ve kişisel güvenliğin korunması sorunlarını ortaya çıkarmıştır. Gelişen teknoloji ile üretilen yazılımların, teknolojilerin ve sağlanan hizmetlerin herkes tarafından kullanılabilmesi için özellikle hızla küreselleşmiş olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.
Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;
1. Yazılım Geliştirme
2. Ağ İşletmenliği ve Siber Güvenlik
dalları yer almaktadır.
Bu doğrultuda Bilişim Teknolojileri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.
Bu programı tamamlayan öğrenci;
ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;
Yazılım Geliştirme Dalında;
Ağ İşletmenliği ve Siber Güvenlik Dalında;
ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
1.2. MESLEK DERSLERİ
Meslek dersleri, öğrenciyi hedeflediği yükseköğretim programlarına ve/veya mesleğe, iş alanlarına yönelten ve bu yönde gelişmesini sağlayan derslerdir.
9. SINIF MESLEK DERSLERİ |
||
Ders Adı |
Ders Amacı |
Haftalık Ders Saati |
PROGRAMLAMA TEMELLERİ |
Bu derste öğrenciye; temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
4 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ |
Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikri mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
3 |
BİLGİSAYARLI TASARIM UYGULAMALARI |
Bu derste öğrenciye iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri alarak teknik resim kurallarına uygun çizimler yapma, bilgisayarda üç boyutlu tasarım yaparak hazırlanan tasarımların baskısını alma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
2 |
10. SINIF MESLEK DERSLERİ (YAZILIM GELİŞTİRME DALI) |
||
Ders Adı |
Ders Amacı |
Haftalık Ders Saati |
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA |
Bu derste öğrenciye; nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
10 |
ROBOTİK VE KODLAMA |
Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
4 |
11. SINIF MESLEK DERSLERİ (YAZILIM GELİŞTİRME DALI) |
||
Ders Adı |
Ders Amacı |
Haftalık Ders Saati |
WEB TABANLI UYGULAMA GELİŞTİRME |
Bu derste öğrenciye; web sitesi tasarımı, dinamik programlama, veri tabanı işlemleri ve web sitesini yayınlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
8 |
MOBİL UYGULAMALAR |
Bu derste öğrenciye; mobil uygulamalar yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
5 |
GRAFİK VE CANLANDIRMA |
Bu derste öğrenciye; görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
4 |
10. SINIF MESLEK DERSLERİ (AĞ İŞLETMENLİĞİ VE SİBER GÜVENLİK DALI) |
||
Ders Adı |
Ders Amacı |
Haftalık Ders Saati |
AĞ SİSTEMLERİ VE ANAHTARLAMA |
Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak anahtar cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde anahtarlama işlemleri yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
10 |
ROBOTİK VE KODLAMA |
Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
4 |
11. SINIF MESLEK DERSLERİ (AĞ İŞLETMENLİĞİ VE SİBER GÜVENLİK DALI) |
||
Ders Adı |
Ders Amacı |
Haftalık Ders Saati |
AĞ SİSTEMLERİ VE YÖNLENDİRME |
Bu derste öğrenciye; yönlendirme cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde yönlendirme işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
8 |
SİBER GÜVENLİK TEMELLERİ |
Bu derste öğrenciye; siber güvenlik alanında bilgi toplama teknikleri, ağ güvenliğini sağlama ve güvenlik yöntemlerini uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
5 |
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ |
Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sunucu işletim sistemi kurulumu ve yönetimini yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
4 |
1.3. İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM
Öğrenciler eğitimini aldığı dalda faaliyet gösteren bir işletmede Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin ilgili hükümlerine göre işletmelerde mesleki eğitimini yapar. İşletmelerde mesleki eğitiminin ders içeriği, bölgesel ihtiyaçlar, işletmenin faaliyet gösterdiği meslek alanını da dikkate alarak okuldaki koordinatör öğretmenler, alan öğretmenleri ve işletme yetkililerince belirlenir. İşletmelerde mesleki eğitim yapılmayan program türlerinde öğrenciler, ilgili mevzuat doğrultusunda staj yaparlar.
1.4. BELGELENDİRME
Mezun olan öğrenciye,
düzenlenir.
1.5. BİLİŞİM BÖLÜMÜNDEKİ ALANLARIN DURUMU VE GELECEĞİ
Bilişim alanı, günümüzde olağan üstü derecede öneme sahip bir sektördür. Gelişme değeri oldukça yüksek olan bilişim alanı, dünyadaki gelişmiş bir çok ülkelerde önemli sektörlerin başlarında gelmektedir. Ülkemizde ise işletmeler kurumsallaşma aşamasında hızlı bir şekilde ilerledikçe Bilişim Teknolojileri alanına olan ihtiyaçta bir hayli artmaya başlamıştır. Bu nedenlerden dolayı, Bilişim Teknolojileri alanında yeterlilik sahibi insanlara daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Şu anda bile başka dallardan , başka meslekleri yapan insanlar bilişim teknolojileri alanında ki ihtiyaca yönelmeye devam ediyorlar. Yalnız doğru olan ise bilişim teknolojileri alanının içerisinde, temel düzeyden başlayarak bu yeterliliğe sahip insanlar yetiştirmektir.
Gelecekte ise bilişim teknolojileri alanı, çalışma hayatının en değerli iş alanlarından birisi olmaya devam edecektir. Bilişim teknolojileri alanında kifayet sahibi insanlar yetiştirmek amacı ile ülkemizde bilişim teknolojileri alanının ilerlemesi ve gelişimi için çok fazla önem taşımaktadır.
1.6. EĞİTİM VE KARİYER İMKANLARI
Meslek lisesinden sonra "Yükseköğretim Kurumları Sınavı"nda (YKS) başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Mezun olan öğrencilerin ek puanları ile yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.
Bilgisayar satış ve teknik destek firmaları, sigorta şirketleri, bankalar, ticari kuruluşlar, araştırma şirketleri, internet yayıncılık şirketleri, internet üzerinden ticaret (e – ticaret) yapan firmalar, internet servis sağlayıcıları, radyo televizyon şirketleri, ulaştırma, borsalar, lojistik firmaları ve hizmet sektöründe yer alan kamu kuruluşlarında geniş iş imkanlarına sahiptir.
YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI
ÖNLİSANS (2 YIL)
LİSANS (4 YIL)
Kaynak: http://meslek.eba.gov.tr/upload/hdc/BILISIM.pdf